آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

«پاییز پارسی»؛ آلبوم مشترک ۲ آهنگساز ایرانی در اروپا

به گزارش کامینگ سون موزیک: «پاییز پارسی» عنوان آلبومی با هنرمندی هرمز فرهت و امیر مهیار تفرشی پور ۲ آهنگساز شناخته شده موسیقی کشورمان است که به تازگی توسط یک ناشر خارجی منتشر شد.

آلبوم «پاییز پارسی» اثر مشترک هرمز فرهت اتنوموزیکولوگ، آهنگساز و مدرس دانشگاه و امیرمهیار تفرشی پور آهنگساز به تازگی توسط نشر «دیواین آرت» از کشور انگلستان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

این آلبوم اولین اثر آهنگسازی شده پرفسور هرمز فرهت، با نام «توکاتا» که بر اساس تم «کریشیم» گیلکی آشنای علاقه‌مندان این حوزه است. ضمن اینکه سونات‌های پیانوی این آهنگساز نیز پس از سال‌ها و برای نخستین بار منتشرشده اند.

در بخش دیگر این آلبوم قطعات امیرمهیار تفرشی پور آهنگساز معاصر ایرانی قرار دارد که شامل چهار اثر برای پیانو است که متأثر از فرهنگ ایران با نام‌های یسنا، جشن در پاسارگاد، پندار و شب‌آهنگ ارائه شده است.

نوازندگی همه این آثار توسط مری دوالا پیانیست برجسته ایرلندی اجراشده و در سالن کنسرت مدرسه موسیقی منوهین انگلستان ضبط‌ شده است.

ناشر این آلبوم در حال آماده‌سازی و انتشار تمامی نت‌های این آثار است که به‌زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. این شرکت در سال گذشته نیز اثری مشترک با نام «فراغی» از فوزیه مجد و امیرمهیار تفرشی پور را منتشر کرده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=26258

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا