موسیقیموسیقی ایران

آموزش اُرف در کودکان

به گزارش کامینگ سون موزیک: موسیقی تاثیر بسیار زیادی بر روح و روان و کاهش استرس و رسیدن به آرامش دارد.

در این میان آموزش موسیقی به کودکان میتواند علاوه بر تاثیراتی که بر روح و‌ روانش میگذارد باعث افزایش ضریب هوشی و خلاقیت آنها گردد.

«اُرف»، آموزش موسیقی و نواختن سازهای ابتدایی به کودکانی است که به لحاظ سنی نمی توانند از آموزش های تخصصی موسیقی بهره کافی را ببرند. این آموزش می تواند پایه ای برای آموزش های جدی تر در سنین بالاتر باشد.

آموزش موسیقی به کودکان می تواند از سنین دو تا سه و نیم‌ سالگی شروع شده و تا سن پنج، شش سالگی ادامه داشته باشد و بعد باانتخاب سازهای دیگری ادامه یابد.

در متد اُرف عناصری مثل بیان، آواز، ریتم و حرکت مبنا قرار می گیرند که با گرایش به موسیقی، نمایشوحرکت به صورت تجربی،توانائی های ذهنی و جسمی، مهارت های شنیداری و رفتاری کودکان، ذوق تشخیصموسیقی و زیبائی شناسی آنها را تقویت می کند واز طریق استفاده از سازهای بسیار ساده از نظر ساختمان و طرز اجرا، استعداد کودکان را پرورش می دهد.

اُرف کودکان شامل ریتم خوانی و نواختن سازهای بلز، فلوت ریکوردر و طبلک و دایره زنگی میباشد که در محیطی شاد و کودکانه اجرا میشود. کودک احساسات خود را در قالب کلام و حرکت بیان میکند.

این حرکات، حرکاتی موزون و توام با آواز و ریتم میباشد.و بااستفاده از شخصیتهای مورد علاقه کودکان و حیوانات، دست زدن، پایکوبی و …، ریتم و نت خوانی به کودکان آموزش داده میشود.

بازی همیشه برای کودکان جذابیت خاصی دارد و خانم شهرزاد شوقی فر، مربی موسیقی کودک در آکادمی تخصصی موسیقی کودک اورفئوس شهر تبریز ،با طراحی بازیهای موسیقایی به بهترین شکل برای آموزش موسیقی به کودکان بهره میبرد.

تکنیک آموزش موسیقی اُرف به کودکان توسط آهنگساز آلمانی کارل اُرف ابداع شد و در دهه 40 در نظام آموزشی ایران وارد شده بود .

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=26133

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا