موسیقیموسیقی ایران

توهین بی‌هنران به پیام‌آور مهربانی

به گزارش کامینگ سون موزیک: یک کارشناس و پژوهشگر حوزه موسیقی معتقد است در شرایطی که بالاترین شخصیت سیاسی یک کشور به مسلمانان توهین کرده باید هرگونه روابط فرهنگی-سیاسی ایران با فرانسه را قطع کرد.

رضا مهدوی کارشناس و پژوهشگر موسیقی ضمن محکومیت حمایت رییس‌جمهور فرانسه از اقدام موهن نشریه «شارلی ابدو» در توهین به پیامبر اسلام (ص) گفت: حضرت محمد (ص) یکی از پیامبران اولوالعزم است که همه ادیان الهی بر بعثت ایشان به‌عنوان پیامبر مهربانی‌ها بشارت داده بودند. پیامبر اسلام آخرین پیغمبر خداست که همه ادیان الهی بر مقام والای ایشان احترام می‌گذارند. احترامی که بر رهروان ایشان نسبت به دیگر ادیان الهی نیز واجب است و همواره در دین مبین اسلام نیز توصیه شده است.

وی افزود: متاسفانه طی روزهای اخیر رئیس جمهور فرانسه از برخی اقدامات و تحرکات ضداسلامی در این کشور حمایت کرده‌اند که این حمایت‌ها نیز به بی‌ادبانه‌ترین شکل ممکن صورت گرفته و قلب و روح بسیاری از مسلمانان در سراسر دنیا را اندوهگین کرده است. این بی‌ادبی و هتاکی به دین اسلام و پیامبر مهربانی‌ها که به‌زعم من یک جریان‌سازی سیاسی است، به قدری تند بوده که دیگر ادیان را نیز ناراحت کرده و پیروان این ادیان ناراحتند از اینکه شاید فردا روزی این بی‌ادبی و هتاکی به اعتقادات آنان نیز سرایت پیدا کند.

این نوازنده و آهنگساز حوزه موسیقی که طی سال‌های گذشته علاوه‌بر تالیف و پژوهش در چندین پروژه موسیقایی مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را نیز عهده دار بوده است، تصریح کرد: متاسفانه توهین اخیر از سوی اولین شخص سیاسی کشور فرانسه انجام گرفته، کشوری که بسیاری آن را مهد هنر و فرهنگ می‌خواندند اما این اقدام نشان از بی‌فرهنگی و بی‌هنری دارد. در حالی که پیامبر اسلام (ص) رحمه اللعالمین است. پیام‌آور عشق و مهربانی و دوستی است. چرا یک مقام حکومتی باید در آستانه هفته وحدت و میلاد پربرکت رسول مهربانی‌ها سخنانی اینچنین موهن به زبان بیاورد؟

مهدوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: به اعتقاد من به دلیل این حجم بی‌ادبی و توهین به دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) باید روابط فرهنگی، هنری، سیاسی و هرگونه روابط مربوط به حوزه دیپلماسی با کشور فرانسه را قطع کنیم. در این راه هنرمندان عزیزمان هم در همه حوزه‌های تصویری و شنیداری می‌توانند با خلق آثار هنری که موضوع آن نه در برگیرنده توهین و تهمت و بی احترامی به ادیان دیگر، بلکه نمایش‌دهنده وحدانیت، نورانیت و مهربانی و در یک کلام چهره واقعی اسلام به جهانیان باشد تا با این روش انزجار خود را از این حرکت و اقدام بسیار ناپسند رییس جمهور فرانسه را اعلام کنیم.

این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: اظهارات نامحترمانه و اقدامات ناشایستی در این چند روز صورت گرفته، قطعاً باید با واکنش صریح و تاثیرگذاری صورت گیرد تا دیگر کسی به خودش جرات این بی‌احترامی را ندهد. این واکنش باید به گونه‌ای هنرمندانه و مبتنی بر رویکرد روحانی اسلام ناب باشد تا رییس جمهور فرانسه ضمن عذرخواهی از حرکتی که انجام گرفته مانع از تکرار اقدامات این چنینی شود. ما باید در آثار هنری‌مان نشان دهیم که از این حرکت منزجریم و این حرکت زشت باید با یک حرکت هنرمندانه پاسخ داده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=26045

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا