کنسرتموسیقیموسیقی ایران

برگزاری کنسرت‌هایی برابر با کارناوال مرگ

به گزارش کامینگ سون موزیک: قبول کنیم یا خیر برگزاری کنسرت با ذات رعایت پروتکل های بهداشتی جور درنمی آید؛ جمع شدن جمع زیادی از انسان ها کنار هم به بهانه اجرای گروهی موسیقی، آن هم در شرایطی که کشور سخت ترین روزها را به لحاظ گسترش و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا می گذراند، بیش از آنکه رویدادی هنری تلقی شود، مصداقی دردناک می تواند باشد از یک کارناوال مرگ! پس از کیش، حالا این ناقوس از کرمان به گوش خواهد رسید.

چند ماهی به واسطه قرار گرفتن در ایام عزاداری، از برگزاری اجراهای حضوری خبری نبود، تا اینکه خبرهایی از اجرای کنسرت های پاپ در فضای باز جزیره کیش به گوش رسید. بلیت ها تا سقف ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید و فضای آبنمای موزیکال برای برگزاری انتخاب شد.

از ۲۶ مهر ماه بلیت فروشی کنسرت‌های بندهای موسیقی پاپ در کیش آغاز شد. صرف استفاده از عبارت «برگزاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی» توجیهی بود برای پیشگیری از خطرات شیوع کرونا و این اتفاق در حالی رخ داد که هرمزگان از لحاظ شیوع بیماری در همان زمان هم در وضعیت خوبی به سر نمی‌بُرد.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش در روز ششم آبان گفته بود که کنسرت‌ها با ظرفیت پذیرش ۳۰ درصدی و ضرورت اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم برگزار می‌شود.

او همچنین تأکید کرده بود که اجرای کنسرت مستلزم رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی میان آحاد جامعه است و در صورت مشاهده عدم رعایت ضوابط بهداشتی، نسبت به توقف اجرای برنامه‌ها اقدام خواهند کرد.

بلیت فروشی و اجرا با «هوروش بند» آغاز شد و پس از آن رضا بهرام ـ خواننده ای که زمانی عنوان شده بود خودش هم به کرونا مبتلا شده است ـ اول آبان ماه اجرا کرد. در ادامه نیز محسن ابراهیم زاده و آرون افشار به روی صحنه رفتند.

اما در شرایطی که بر میزان ابتلا به ویروس کرونا در کشور روز به روز افزوده می شد، شمار مبتلایان در یک روز به بیش از ۸۰۰۰ مورد رسیده بود و هرمزگان هم در وضعیت نارنجی قرار داشت، سرانجام با دخالت دانشگاه علوم پزشکی این استان، اجرای کنسرت ها را تعطیل کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح نهم آبان ماه خبر لغو برگزاری همه کنسرت‌ها و برنامه‌ها در جزیره کیش را اعلام کرد.

او گفته بود که به منظور حفظ سلامتی همه آحاد جامعه، با توجه به اوج گیری بیماری کرونا در جزیره کیش و کشور و به جهت جلوگیری از انتقال و گردش ویروس در تجمعات، پیرو پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی و همکاری منطقه آزاد کیش تا اطلاع ثانوی همه کنسرت‌ها و سایر برنامه ها پیش بینی شده در جزیره کیش لغو شد.

اما در پی این اتفاق، حالا خبری دیگر از برگزاری سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به گوش می رسد و اینکه از شنبه، دهم آبان‌ماه، این جشنواره با اجرای گروه‌هایی از مناطق مختلف ایران کار خود را در کاروانسرای «وکیل» شهر کرمان آغاز می‌کند؛ آن هم در شرایطی که کرمان در وضعیتی به مراتب بدتر از هرمزگان و در بین استان های قرمز به لحاظ شیوع کرونا قرار دارد.

اما در این میان طرح این پرسش ها ضروری به نظر می رسد که دورهمی جمع بزرگیی از هنرمندان موسیقی نواحی که اغلب هم به واسطه کهولت سن در گروه پرخطر جامعه قرار می گیرند و کشاندن آنها به یکی از شهرهای قرمز کشور به صرف برگزاری یک جشنواره چهار روزه، تا چه اندازه ضروری است؟

و مهمتر از آن اینکه، پاسخگوی اعطای مجوز برگزاری کنسرت های پاپ در جزیره کیش آن هم در اوج بحران کرونا که به قیمت به خطر افتادن احتمالی جان عده زیادی از هموطنانمان تمام شده است، چه کسی خواهد بود؟

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=26029

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا