آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

رونمایی از آلبوم «در آینه»؛ اثری فاخر با سبک و سیاق موسیقی ایرانی

به گزارش کامینگ سون موزیک: آیین رونمایی از البوم در آینه ساخته حسین بهروزی‌نیا با صدای اشکان کمانگری امروز سه‌شنبه ۶ آبان ماه در سالن مهر حوزه هنری به صورت آنلاین برگزار شد و عوامل تولید البوم در آن حضور داشتند.

آیین رونمایی از البوم در آینه ساخته حسین بهروزی نیا با صدای اشکان کمانگری امروز سه‌شنبه ۶ آبان ماه در سالن مهر حوزه هنری به صورت آنلاین برگزار شد و عوامل تولید آلبوم در آن حضور داشتند.

سعید بیابانکی که اجرای مراسم را به عهده داشت از استاد محمدرضا شجریان یاد کرد و از آثار فاخری گفت که طی دوران حیاتش تولید کرده است.

او افزود: آلبوم در آینه با صدای یکی از شاگردان استاد شجریان یعنی اشکان کمانگری است و حسین بهروزی‌نیا موسیقی فاخری برای آن اخته است.

بیابانکی سپس از حضور فریدون شهبازیان در سالن خبر داد و او را یکی استوانه‌های موسیقی ایران دانست و گفت: از اسفندماه به این سو همه برنامه‌های کنسرت تعطیل شده و روزهای عبت موسیقی است. موسیقی نسبت به سینما و تئاتر بستر اجرایی بهتری دارد و با وجود افضاهای مجازی و آنلاین این امکان فراهم شده است.

بیابانکی گفت: یکی از کارهای موسیقی امیدبخشی است و انشالله سال بعد کنسرت‌های مفصل برگزار کنیم.

در ادامه میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری خطاب به حاضران گفت: از اینکه در شرایط سخت کرونایی حداقل توانستیم جمعی را شکل بدهیم خوشحالیم. در چنین اتفاقاتی هدفی که دنبال می‌کنیم، حفظ موسیقی ایرانی در راستای حفظ فرهنگ ملی ماست.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در ادامه از محمدرضا شجریان یاد کرد و گفت: اشکان کمانگری جز هنرمندانی است که می‌توان از او به عنوان یکی از بهترین شاگردان استاد محمدرضا شجریان دانست. استاد حسین بهروزی نیا هم که نامشان در عرصه نوازندگی و آهنگسازی زبانزد حوزه فرهنگ و هنر است که در کنار نوازندکان ارزشمند آلبوم ضلع دیگری از این اثر هنری را تشکیل داده اند.

میلاد عرفان‌پور افزود: بهروزی‌نیا هرگز در قید نام و نشان نبوده و نیست اما آثارش همیشه ماندگار بوده است. مرکز موسیقی حوزه هنری در گونه‌های مختلف موسیقی تلاش می‌کند نام موسیقی خوب را ترویج و تولید کند. بخش اعظمی از این موسیقی خوب هم با موسیقی ایرانی ما گره خورده که در این راستان تاکنون ۱۰ عدد آلبوم در فضای موسیقی سنتی تولید کردیم که به تناوب پیش روی مخاطبان قرار گرفته و می‌گیرد.

عرفان‌پور افزد: درباره آلبوم «درآینه» هم باید بگویم یکی از ویژگی‌های این اثر انتخاب خوب شاعران بزرگ تاریخ شعر فارسی بود که این انتخاب گواه دقت نظر سازندگانش است و جزو ویژگی‌هایی است که باید ترویج و توسعه پیدا کند.

در ادامه مراسم فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبر ارکستر گفت: دلم نمی‌خواست با انتقاد کنم اما به طور معمول در رونمایی آلبوم‌ها شرایطی طوری است که اثر خیلی دیر به دست ما می‌رسد و در این شرایط باید درباره نکات فنی اثر نیز صحبت کنیم.

شهبازیان با اشاره به اینکه آلبوم «درآینه» اثر ارزنده‌ای است که زحمت زیادی برای آن کشیده شده گفت حسین بهروزی نیا در عرصه نوازندگی عود از هنرمندان معتبر کشور است. می‌توانم بگویم که این آلبوم دربرگیرنده نکات مثبت و اوج و فرودهایی است که من آن را دوست داشتم.

این آهنگساز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی از فعالیت‌های خود در روزهای قرنطینه و ساخت پوئم سمفونی «قرنطینه» در این حوزه به ویژگی‌های دیگر این آلبوم اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی در این آلبوم اتفاق افتاده که در حوزه ارکسترال، آهنگسازی و خوانندگی می‌توان آن‌ها را ارزیابی کرد. ما در این آلبوم شاهد اجرایی غیر معمول از فواصل موسیقایی هستیم که به درستی از سوی حسین بهروزی نیا طراحی شده اند. البته که می‌توان درباره این اثر به نکات فنی زیادی اشاره کرد که دارای ویژگی‌های مثبتی است. درباره خوانندگی اشکان کمانگری هم باید بگویم که در این آلبوم کارهایی را خوانده به قولی تمیز درآمده و می‌توان از آن به عنوان یکی از ویژگی‌ها و ارزش‌ها یاد کرد. انتخاب اشعاری از محتشم کاشانی در این آلبوم یکی دیگر از کارهای خوب این اثر موسیقایی است که می‌دانم توسط اشکان کمانگری انتخاب شده و به نظرم توانسته وزن ارزشمند اشعار محتشم را حفظ کند.

شهبازیان افزود: من به بچه‌های این آلبوم یک تبریک ویژه می‌گویم که توانسته‌اند به درستی از پس نوازندگی قطعات بربیایند. البته یکی از مباحث مهم امروز سازهای ایرانی بحث کوک سازهاست که واقعا کار مهم و سختی است و باید به گونه‌ای باشد که بسیار منظم اتفاق افتاده باشد. این یکی از مهم‌ترین چیزهاست که اگر توانستید مرتب این کار را کنید قطعا در نوازندگی و البته کمک به خواننده موفق خواهید بود. در این آلبوم شاهد این شرایط بودیم و ما در عرصه نوازندگی نوعی کوک از ساز دیدیم که به نظرم در قاعده درستی قرار داشت.

پس از شهبازیان، اشکان کمانگری ضمن تشکر ز دست اندرکاران آلبوم گفت: طی دو سال گذشته که پیش تولید اثر آغاز شد شاهد همراهی مرکز موسیقی حوزه هنری در حمایت از ارزش‌های موسیقایی سرزمین ایران بودیم. در این زمینه تلاش‌های زیادی صورت گرفت که متاسفانه تهیه کنندگان محترم خیلی مایل به تولید موسیقی اصیل ایرانی نیستند. اما به هر حال این اتفاق خوبی است که مرکز موسیقی حوزه هنری کنار ما بود.

کمانگری اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که همواره روی آن تاکید داشته و دارم، حفظ‌شان و شخصیت استادان موسیقی ایرانی است که بخش عمده‌ای از پاسداری این گونه موسیقایی حفظ حرمت این هنرمندان شاخص موسیقی کشورمان است. من از حسین بهروزی نیا صمیمانه قدردانی می‌کنم که به من اعتماد کرده و برای خوانندگی این اثر از من حمایت کرد. امیدوارم «در آینه» مورد پسند مخاطبان هم قرار بگیرد. اما من توصیه می‌کنم برای شنیدن این اثر به یک بار اکتفا نکنند تا به زوایای مختلف کار بیشتر بیندیشند.

در ادامه مراسم حسین بهروزی‌نیا خطاب به حضار و کاربران آنلاین گفت: شانزده‌ساله بودم که وارد عرصه حرفه‌ای موسیقی شدم و به مرکز حفظ و اشاعه موسیقی رفتم و طی این اتفاق با بزرگانی چون محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، محمدرضا شجریان آشنا شدم.

او افزود: در همان ایام بود که گروه خالقی را تاسیس کردم و پس از آن بود که با استاد فریدون شهبازیان آشنا شدم از راهنمایی‌های او استفاده می‌کردم. حال نیز این اتفاق افتاده و بسیار خوشحالم که درباره آلبوم صحبت کردند.

بهروزی‌نیا در ادامه اذعان داشت: بعد از چند سالی که در ایران فعالیت داشتم حدود ۲۱ سال از ایران دور شدم ولی سه سال قبل به ایران برگشتم تا دوباره بتوانم فعالیت کتم. روزهای اول شروع به ضبط آلبوم‌ها و آهنگ‌های بی‌کلامی کردم. در این راه با برادرزاده‌ام حمید بهروزی نیا که اکنون یکی از نوازندگان برتر ایران است، مشورت‌هایی انجام دادم. وقتی درباره ضبط این کار با او صحبت کردم چون نمی‌خواستم خواننده معروفی در کارهایم باشد بنابراین به دنبال هنرمندان مستعد بودم که می‌دانم واقعا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. وقتی حمید، اشکان کمانگری را به من معرفی کرد او را خواننده مثبتی دیدم که می‌تواند در آلبوم «درآینه» کنار من باشد. در حوزه نوازندگان هم باید بگویم که هنرمندان نوازنده این آلبوم از بهترین‌های موسیقی ما هستند که در ضبط استودیوی کار واقعا همکاری ارزشمندی با من داشتند.

بهروزی‌نیا در باره همکاری‌اش با نوازدگان شهرستانی نیز گفت: آن‌ها تا به امروز فرصتی برای عرضه آثار خود نداشتند در حالی که هنرمندان بسیار مستعد و ارزشمندی هستند. وقتی ما کار ضبط را آغاز کردیم متاسفانه سیستم استودیو ویروسی شد و ما مجبور شدیم کار را دوباره بزنیم.

این نوازنده و آهنگساز در ادامه درباره بازار موسیقی صحبت کرد و گفت: متاسفاته برخی شرکت‌ها نسبت به موسیقی نگاه مالی دارند و موسیقی غیر تجاری دیگر برای کمتر تهیه‌کننده‌ای اهمیت دارد. به همین دلیل از آلبوم ما نیز استقبال نکردند اما

حسین بهروزی‌نیا در پایان گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های اشکان کمانگری با مرکز موسیقی حوزه هنری به توافق رسیدیم و کار را به جایی رساندیم امروز شاهد رونمایی از آلبوم هستیم. آلبومی که معتقدم مجموع یک کار تیمی است که از همه دست اندرکارانش قدردانی می‌کنم.

آلبوم موسیقی «در آینه» که در پایان مراسم از آن رونمایی شد با شماره ثبت اثر به شماره ۹۹- م/۳۷۵ در مرکز موسیقی حوزه هنری از روزسه شنبه ششم آبان ماه سال ۱۳۹۹ به صورت فیزیکی و دیجیتالی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=25822

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا