موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

دیدار و تبادل نظر سفیر واتیکان با مدیرعامل مؤسسه خیریه زنجیره امید

به گزارش کامینگ سون موزیک: اسقف لئو بوکاردی، سفیر واتیکان در ایران با مریم مرعشى مدیر عامل خیریه زنجیره امید و اعضاى آن ملاقات کرد و از طرف ‍‍‍‍‍پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان مبلغی جهت درمان کودکان به مجموعه اهدا‍ء نمود.                                                                                       در این نشست مریم مرعشى ضمن معرفى اعضاى خیریه و مسئولیت هایى که هر یک به عهده گرفته اند ، در مورد نحوه ى شکل گیرى خیریه و عملکرد مجموعه توضیحاتى ارائه داد .

 وى گفت: مؤسسه خیریه بین المللی زنجیره امید تیر ماه ۱۳۸۶ شروع به کار کرده است و خدمات درمانی خود را با کمترین هزینه ای که توسط حامیان مالی پرداخت می شود، به کودکان زیر ۱۸ سال بدون در نظر گرفتن دین، نژاد و ملیت و طبق استانداردهای بین المللی در سه رشتۀ قلب، ارتوپدی و ترمیمی ارائه می دهد. از آغاز فعالیت تاکنون حدود ۱۳۸۰۰ کودک بیمار ارتوپدی، قلبی و ترمیمی از سراسر کشور توسط این مؤسسه مورد جراحی فوق تخصصی قرار گرفته و درمان شده اند .

سفیر واتیکان ضمن اظهار خرسندى از این دیدار گفت : به اینجا آمدم تا در وهله اول برکت و درود پدر مقدس پاپ فرانسیس و کمک ایشان به کودکانی که شما یاری رسانشان هستید را به همراه بیاورم و کلیساى کاتولیک همیشه کنار کسانی است که رنج می برند و بیمار هستند .

وى عنوان کرد: مأموریت اصلی آن اعلان پیام انجیل رحمت خداوند و دستگیری و عشق است . همانطور که عیسی مسیح چنین عمل نمود . همواره در کنار همه بیماران بود و آنان را مداوا کرد و چهره ی بخشنده خداوند را برما آشکار ساخت .

لئو بوکاردى گفت: وقتى به قدیسانی چون لارنس رم ، ونسان دو پل ،کامیلودللیس و یا در روزگار خودمان به مادر ترزا یا پدر دیمیان و خیلی های دیگر می اندیشم ، مى بینم که بزرگترین قدیسان کلیسا ، خیرین آنان بوده اند.

او تأکید کرد: هیچکس نمى تواند در مقابل رنج کودکان بی تفاوت باشد و ما نیز همچون مادران می بایست برای کمک به کودکی که رنج می کشد ، نان از دهان خود بیرون بیاوریم و کمکی که پدر مقدس برای شما ارسال کرده نشانه همین عشق است نسبت به کودکان بسیاری که درد می کشند.

سفیر واتیکان در ادامه گفت: بسیار مسرورم از اینکه اهدایی پاپ فرانسیس که توسط نماینده ى پاپی در امور خیریه ، کاردینال کراجوسکی به مؤسسه خیریه بین المللی زنجیره امید اختصاص داده شده را به شما تحویل می دهم و این دیدار من به منظور تشویق شما به ادامه مأموریتتان و ستایش و قدردانی من به خاطر آنچه انجام می دهید می باشد .

مریم مرعشى ضمن قدردانی گفت : مبلغی که اهداء کرده اید برای این مجموعه بسیار مقدس و با ارزش است  ومن معتقدم که هدف تمامی ادیان یکسان است و بسیار شگفت زده شدم وقتی درباره کارهایی که پاپ فرانسیس انجام داده است  اطلاع یافتم. این  برای ما افتخاری است که ایشان با مجموعه زنجیره امید همکاری کرده است و در اسرع وقت گزارش هزینه کرد این مبلغ را به شما ارائه خواهیم داد.

وى در مورد عملکرد خیریه گفت: زنجیره امید اولین مؤسسه خیریه ای است که در درون خود تیم فوق تخصصی پزشکان ایرانی و بین المللی دارد و تاکنون ۱۴۸ تیم فرانسوی جهت انجام مأموریت پزشکی فوق تخصصی و تعامل درمانی و علمی و آموزشی به ایران سفر کرده اند.همچنین ۱۵۲ پزشک فوق تخصص که از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بوده اند،برای دوره های آموزشیObserver و ۳ پزشک  به صورت Clinical نیز به منظور تعاملات آموزش و بروزرسانی دانش پزشکی اعزام شده اند.

مدیرعامل خیریه زنجیره امید تأکید کرد: یکی از شاخص های مهم فعالیت های این مؤسسه، کاهش چشمگیر هزینه های درمان با بالاترین سطح استاندارد کیفیت درمان می باشد و چندین دستاورد مهم پزشکی نیز برای اولین بار در ایران داشته است که عبارتند از:

۱-جراحی اصلاحی انحراف بالای ۱۰۰ درجه ستون فقرات با استفاده از دستگاه بررسی سیستم عصبی حین جراحی (Intraoperative Nerve Monitoring)؛

۲- جراحی بیماران مبتلا به سینه قیفی (Pectus Excavatum) با وارد کردن تجهیزات اختصاصی به نام ناس (Nuss)؛

۳- جراحی فلج شبکه براکیال یا فلج زایمانی دست با استفاده از روش پیوند عصب دست و استفاده از چسب بیولوژیک به جای نخ بخیه؛

۴- انجام عمل پیوند انگشت شست پا به دست، برای کودکانی که دستشان فاقد انگشت است؛

۵- درمان و جراحی بیماران مبتلا به شکاف کام و لب با استفاده از پروتکل درمانی و همکاری تیم فوق تخصصی برای رسیدن به کیفیت مطلوب؛

۶- ایجاد و راه اندازی پروژه کاهش مرگ و میر قلب اطفال (نوزادان) و مراقبت های ویژه ی بعد از عمل جراحی در NICU مرکز طبی کودکان که سبب کاهش چشمگیر مرگ و میر شده است.

۷- راه اندازی و تجهیز خانه کودکان زنجیره امید با چرخش ۲۰۰ نفر پذیرش در ماه ، با توجه به اینکه درصد زیادی از کودکان بیمار نیاز به مرکز کامل توانبخشی و مراقبت های تکمیلی درمانی قبل و بعد از عمل جراحی دارند.

بر اساس قراردادی بین دانشگاه علوم پزشکی تهران زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع در منطقه جوادیه تهران در ضلع غربی بیمارستان بهارلو برای مدت ۹۹ سال در اختیار زنجیره امید قرار گرفت.

مریم مرعشى در ادامه گفت: مؤسسه خیریه زنجیره امید به دلیل نیاز مبرم طب فوق تخصصی اطفال کشور به تخت های بیمارستانی کودکان و همچنین نبود نیروهای فوق تخصصی در رشته های اطفال و کمبود فضاهای آموزشی که بتواند این نیازها را جبران کند، اقدام به پروژه ساخت بیمارستان فوق تخصصی اطفال نمود.

انجام مطالعات امکان سنجی با بخش بین الملل شرکت APHP (دستیار دولتی بیمارستانهای پاریس) به بمدت یک سال با مطالعات تحقیقی و میدانی در تهران آغاز شد.

وی افزود: بر اساس طرح این شرکت مدل اصلی بیمارستان یک بیمارستان ۵۴۰- تختخوابی فوق تخصصی است که تمامی خدمات درمانی عمومی و فوق تخصصی را ارائه خواهد داد به همراه یک مرکز مجهز و استاندارد توانبخشی مختص کودکان و وجود یک مرکز تحقیقات مختص پزشکی کودکان ، مرکز ترومای مختص کودکان و همچنین ساختن مرکز اقامتی با ظرفیت بالا در کنار بیمارستان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بیمارستان کودکان امید است که مدل این بیمارستان به نظر تمامی کارشناسان حوزه وزارتی و متخصصان ساخت بیمارستان دارای کاملترین پکیج مطالعاتی می باشد.

سفیر واتیکان ضمن تشکر از توضیحات مبسوطی که ارائه شد گفت: من با رئیس بیمارستان بامبینو ژسو در رم صحبت کردم که این بیمارستان پاپ مى باشد و جزو بهترین و بزرگترین بیمارستان هاى تخصصى کودکان در اروپا و شاید در دنیا باشد که در کشورها و قاره های مختلفى همکاری داشته است. طبق مذاکراتى که داشته ام بسیار مشتاق هستند تا در حوزه هاى مختلف علمی و پزشکی با مجموعه ی شما همکارى نمایند .

مدیر عامل خیریه زنجیره امید گفت: ما ازهمکاری با این بیمارستان خوشنودیم و مى توانیم همکاری دو جانبه اى در زمینه اعزام دکتر به رم و از رم به تهران داشته باشیم تا پزشکان فوق تخصص با یکدیگر تعامل داشته باشند .

وی ضمنا اشاره کرد: علیرغم اینکه اظهار می شود تحریم های اخیر علیه ایران شامل دارو، غذا و موارد پزشکی نمی شود ، اما باید بگویم با توجه به اینکه امکان انتقال وجه وجود ندارد عملا تبادلی در این زمینه نیز صورت نمی گیرد و جان کودکان زیادی به خطر افتاده است. همچنین عدم امکان به موقع و دسترسی سریع به درمان علاوه بر افزایش مرگ و میر کودکان سبب معلولیت جسمی برای این موجودات آسیب پذیر خواهد بود، همچنین شاهدیم که کودکان پناهنده ی افغان که از مهمانان کشور ما می باشند و خود آغازگر هیچ سیاست و ظلمی نبوده اند اما امروز متاسفانه تاوان ظلم ستیزی را علاوه بر کشور خود در کشور ما نیز پس می دهند.

لئو بوکاردى ضمن تاسف از تاثیرات تحریم از پیشنهاد تعامل پزشکان دو کشور با یکدیگر بسیار استقبال نمود و اظهار داشت که حتما” در این راستا همکارى خواهیم کرد .

بعد از این گفتگو به تماشاى فیلمى که نمایانگر عملکرد پر بار خیریه زنجیره امید در طى این سالها بود نشستند و پس از دیدن فیلم مریم مرعشى ضمن تمجید از کارهاى ارزشمند و جراحى هاى متعددى که پروفسور کیوان مزدا در جهت درمان کودکان محروم داشت، اظهار نمود: وی انسانى بسیار شریف، خیر و خوش قلب بود که مى توان گفت یکى از بهترین متخصصان ستون فقرات در دنیا نیز بود که متأسفانه دو سال قبل چشم از این جهان فرو بست اما راه ایشان همچنان ادامه دارد.

سفیر واتیکان گفت: من با دیدن این فیلم بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و به وضوح مى بینم که خوبی همه جا هست و ما نباید درباره بدی و جنگ حرف بزنیم زیرا کافى است چشمانمان را باز کنیم تا این خوبی ها را ببینیم. امروز براى من یک روز بسیار فوق العاده بود و امیدوارم به زودى تعاملات مؤثر و خوبى داشته باشیم.

در پایان تقدیر نامه ای ازطرف مدیرعامل خیریه زنجیره امید به سفیر واتیکان اهداء شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=25811

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا