موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

مراسم معارفه مدیرعامل جدید موسسه هنرمندان پیشکوست برگزار شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت (پنجم آبان‌ماه) با حضور سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت امور هنری و اعضای هیات‌مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

سید مجتبی حسینی رییس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت در این جلسه گفت: حضور سیدمحمد طباطبایی در موسسه هنرمندان پیشکسوت هم‌زمان با بحران شیوع کرونا بود و این مساله باعث شد خیلی از اتفاقات با دشواری مواجه شود و پیشنهادهای زیادی که آقای طباطبایی برای هیات‌مدیره داشت به طور کامل به سرانجام نرسید. باید از آقای طباطبایی تشکر کنم که در این ماه‌ها در کنار ما بود و امیدوارم آقای حسینی‌پور با اراده پولادینی که دارد با قوت و پشتکار بتواند امور را پیش ببرد.

مهدی افضلی، رییس هیات مدیره موسسه نیز درباره حضور طباطبایی در موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: سیدمحمد طباطبایی در طول سال‌های گذشته همیشه منشأ خدمات ارزنده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. درعین‌حال نیکنام حسینی‌پور نیز بر اساس ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند وجوهی را که در دوره‌های قبلی مدیریت موسسه به آنها کمتر توجه شده بود پوشش دهد و در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در موسسه هنرمندان پیشکسوت رخ می‌دهد.

افضلی ادامه داد: با توجه به استعفای آقای طباطبایی، سوابق و تجربه‌های چند نفر در هیات مدیره برای انتخاب مدیرعامل بررسی شد و در نهایت هیات‌مدیره بر اساس توان مدیریتی افراد و شناختی که از ساز و کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند، انتخاب نهایی را انجام داد.

طباطبایی نیز با بیان این‌که خدمت کردن به هنرمندان پیشکسوت بزرگ‌ترین افتخاری بوده که در این چند ماه کسب کرده است، گفت: هنرمندان نازنینی در این موسسه هستند که تا پیش از حضور در موسسه آنها را نمی‌شناختم و خدمت کردن به آنها از هر عبادتی بالاتر است. هنرمندان عضو این موسسه اغلب مشکلات مهمی دارند و حمایت‌های موسسه می‌تواند موجب امیدواری شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در مدت حضورش در موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: یکی از خواسته‌های هنرمندان آن بود که این موسسه در ساختار اداری ارتقا پیدا کند که اقدامات اولیه برای اینکه موسسه زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد، انجام شد. از دیگر اقدامات ارزشمندی که در این دوره انجام شد توجه به تاریخ شفاهی هنر بود. هنرمندان موسسه هنرمندان پیشکسوت تاریخ زنده هنر معاصر هستند و بر این اساس ما توانستیم طرح تاریخ شفاهی هنر را آغاز کنیم که تدوین کتاب‌ها و برنامه‌های رادیویی آغاز شده است.

حسینی‌پور مدیرعامل جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری و هیات مدیره موسسه گفت: هنرمندان جزو سرمایه‌های اجتماعی هستند و در این شرایط کرونایی باید حواس‌مان بیشتر به هنرمندان باشد. اگر از هنرمندان انتظار داریم آرام‌بخش دردهای مردم در این شرایط سخت باشند، چه کسی باید به دردهای خود هنرمندان رسیدگی کند؟ به ویژه آنکه ذات هنر انجام فعالیت‌های جمعی است و در شرایط کرونا و قرنطینه امکان فعالیت هنرمندان بسیار کم شده است. بنابراین باید شیوه‌های جدیدی برای فعالیت آنها اتخاذ کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از لذت‌بخش‌ترین اقدامات بنده در دوره مسئولیت خانه کتاب تکریم نویسندگان و اهالی نشر در سراسر کشور بود، در میان اقوام و استان‌ها نویسندگان خوبی داشتیم و امید است با همین تجربه بتوانیم در چارچوب اساسنامه قدم‌های خوبی برداریم. در دوران فعالیت خود تلاش می‌کنم موسسه را در چارچوبی که اساسنامه، هیات امنا و هیات‌ مدیره آن مشخص می‌کند پیش ببرم و قطعاً رسیدگی به حوزه رفاهی هنرمندان در اولویت خواهد بود و برای این امر خواستار همکاری معاونت امور هنری و اعضای هیات مدیره هستم.

گفتنی است در پایان این مراسم سید مجتبی حسینی معاون امور هنری پس از تقدیر از سید محمد طباطبایی، حکم مدیرعاملی جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت را به نیکنام حسینی‌پور اهدا کرد.

حسن ریاحی، مریم معترف، محسن علی اکبری (هر سه نفر از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت) و مهدی افضلی و سید حسین سیدزاده (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) اعضای هیات مدیره موسسه هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=25795

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا