موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

در یزد آموزش موسیقی جزو اولویت‌های مردم نیست

به گزارش کامینگ سون موزیک: رئیس انجمن موسیقی استان یزد از پرداخت نشدن هیچ نوع تسهیلاتی به هنرمندان گلایه کرد و از حمایت نکردن دولت در پرداخت حق بیمه هنرمندان خبر داد.

«مجتبی حبیبی» در مورد وضعیت بیمه هنرمندان در شرایط کرونا، اظهار کرد: در رابطه با کمک به این حوزه، صرفاً صحبت‌هایی مطرح شد به گونه‌ای که افراد عضو صندوق اعتباری هنر و بیمه هنرمندان می‌توانند تسهیلات دریافت کرده و حق بیمه مربوط به سه ماه اول آن‌ها به صورت دولتی پرداخت کنند اما این موضوع در عمل تنها موجب به هم خوردن بیمه هنرمندان شد.

این کارشناس فرهنگی از پرداخت نشدن هیچ نوع تسهیلاتی به هنرمندان گلایه کرد و گفت: هنرمندان تسهیلاتی را درخواست کرده‌اند اما نمونه‌ای از پرداخت چنین تسهیلاتی هنوز مشاهده نشده در حالی که این تسهیلات می‌تواند کمک شایانی به موسیقی استان داشته باشد.

وی در رابطه با وضعیت موسیقی در یزد با شیوع کرونا، عنوان کرد: هنر و موسیقی به عنوان بخشی از هنر، در یزد حتی قبل از کرونا نیز وضعیت خوشایندی نداشت و شرایط پیش آمده‌ی ناشی از کرونا و تعطیلی‌های مداوم تنها منجر به کاهش تقاضا در این حوزه شده است.

وی از تعطیلی بسیاری از آموزشگاه‌های موسیقی خبر داد و گفت: داستان کرونا و ترس مردم بر این بخش حوزه موسیقی بسیار اثر گذاشته و از آنجایی که آموزش موسیقی جزو اولویت‌‎های مردم نیست، با استقبال کمی روبرو شده است.

حبیبی در رابطه با اجراهای صحنه‌ای موسیقی در استان هم تصریح کرد: اجراهای صحنه‌ای تقریباً از اسفند ماه برگزار نشده و برنامه کنسرت‌های آنلاین هم به دلیل حمایت نشدن ملغی شده چرا که این برنامه‌ها، عملاً با هزینه شخصی انجام می‌شد و به صرفه نبودند.

وی شرایط موسیقی استان نسبت به گذشته را در مجموع، روندی رو به رشد تا قبل از شیوع کرونا ذکر کرد و گفت: این روند صعودی شامل رشد آماری مربوط به تعداد آموزشگاه‌ها و هنرمندان و گروه‎های موسیقی بوده است.

رئیس انجمن موسیقی استان از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط آموزشگاه‎های موسیقی در استان خبر داد و در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر ایجاد آموزشگاه‌های موسیقی نسبت به حدود یک دهه گذشته در استان، گفت: تعداد آموزشگاه‌ها در سال‌های اخیر، نشانه افزایش تقاضا در این حوزه بوده به ویژه در بخش موسیقی کودک که استقبال خیلی خوبی را شاهد هستیم.

حبیبی در پایان با بیان این که آموزشگاه‌های موسیقی یکی از معدود مکان‌های ایمن از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستند، گفت: هم‌اکنون و با توجه به شرایط پیش آمده، آموزشگاه‌ها نسبت به تابستان سال گذشته با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=25724

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا