موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

هنرنمایی آنسامبل در کنار کیهان کلهر

به گزارش کامینگ سون موزیک: آنسامبل زهی «آمستردام سینفونیتا» در پروژه «راهی به سوی ایران» و در کنار کیهان کلهر، فرخزاد لایق و کیان سلطانی به هنرنمایی می پردازند.

علیرغم پاندمی کرونا، آنسامبل زهی «آمستردام سینفونیتا»-بزرگترین آنسامبل زهی هلند- در پروژه ی «راهی به سوی ایران» «هفت گاه معلق» را از فرخزاد لایق اجرا می کند.

در این اجرا، نوازنده ی میهمان، کیهان کلهر نیز سولیست قطعه ی «آتشگاه» از جاکوبسن(جاده ی ابریشم)، خواهد بود. قطعه ای از کلهر برای کمانچه و ویلنسل برای نخستین بار اجرا خواهد شد. همچنین کیان سلطانی ویولنسلیست سرشناس، قطعات فولک شیراز را به روایت آهنگساز نامدار آکادمیک، رضا والی، خواهد نواخت و در پایان کیهان کلهر و کیان سلطانی با ارکستر زهی قطعه یی را از آهنگساز جاز رامبرانت تریو،رامبرانت فرریش، ارائه می کنند.

این اجرا از ۲۹ اکتبر در آمستردام آغاز شده و به مدت یک هفته در شهرهای دیگر هلند ادامه خواهد یافت.

در یادداشت سایت آمستردام سینفونیتا می خوانیم: «در این برنامه، دو دنیای موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک غربی به هم می پیوندند. آهنگساز ایرانی، فرخزاد لایق، با هفت گاه معلقش ابعاد نوینی را بر موسیقی کلاسیک ایرانی می افزاید…». خبر خوب آن که برنامه ی پنجشنبه ۲۹ اکتبر مستقیماً از طریق اینترنت قابل مشاهده خواهد بود: www.cellobiennale.nl

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=25705

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا