موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

نوید آقایی: فروش ساز برای گذران زندگی نوازندگان باعث شرمساری ا‌ست

به گزارش کامینگ سون موزیک: نوید آقایی می‌گوید: شرایطی انتظار می‌رفت متولیان فرهنگی کشور و به ویژه مدیران وزارت ارشاد نسبت به وضعیت معیشتی هنرمندان بی‌تفاوت نباشند. البته شرایط تحریمی کشور پیش از کرونا هم آسیب‌های جدی به هنرمندان زده بود.

قائم مقام پیشین ستاد صیانت از آثار فرهنگی کشور معتقد است: در شرایط شیوع کرونا، ترمیم حداقلی اقتصاد فرهنگ و هنر راهی به جز استفاده از فضای مجازی ندارد. موضوعی که مسئولین فرهنگی کشور به آن بی‌توجه‌اند.

نوید آقایی افزود: بر اساس مشاهدات، در ماه‌های آتی هم امیدی به فروکش کردن کرونا در کشور نیست. بنابراین اغلب هنرمندان و فعالان فرهنگی، امیدی به بازگشایی اماکن فرهنگی مانند سالن‌های اجرای موسیقی یا سینماها ندارند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی انتظار می‌رفت متولیان فرهنگی کشور و به ویژه مدیران وزارت ارشاد نسبت به وضعیت معیشتی هنرمندان بی‌تفاوت نباشند. البته شرایط تحریمی کشور پیش از کرونا هم آسیب‌های جدی به هنرمندان زده بود.

آقایی تصریح کرد: با این وصف یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ارتباط با مخاطب اجرای برنامه‌ها بر روی پلت‌فرم‌های برخط است. امکانی که از روزهای اول شیوع کرونا با اقبال مخاطبان در جای جای جهان مواجه شده اما در کشور ما به دلیل اختلاف بین دستگاه‌های حاکمیتی نه تنها باعث اقبال اهل هنر نشده بلکه در روزهای گذشته اخباری نگران‌کننده از محکومیت مدیران یکی از این سامانه‌های نمایش درخواستی هم به گوش می‌رسد.

این تحلیل‌گر فضای مجازی ادامه داد: اینکه بشنویم برخی از مدرسان موسیقی برای گذران زندگی، سازهای خود را به فروش گذاشته‌اند باعث شرمساری‌ست. با وضعیت کشور کسی انتظار کمک نقدی دولت و ارشاد به هنرمندان را ندارد اما کاش حداقل فضایی فراهم می‌شد که افراد و گروه‌های هنری به ویژه در حوزه موسیقی بتوانند با سازماندهی مناسب برنامه‌های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.

وی در پایان اضافه کرد: مشخصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با همکاری وزارت ارتباطات و اپراتورها برنامه‌های روزانه‌ای را برای اجرای گروه‌های مختلف تدارک ببیند. مطمئن هستم با اقبال علاقمندان، اپراتورها هم از چنین همکاری نفع می‌برند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=25661

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا