جشنواره موسیقیجشنواره موسیقی ایران

راهیابی ۴۵ اثر به بخش داوری جشنواره موسیقی ساحلی

به گزارش کامینگ سون موزیک: رئیس دومین جشنواره موسیقی کیش با اشاره به اینکه از میان ۶۰ اثر ارسال شده به جشنواره ۴۵ اثر به بخش داوری راه یافتند، گفت: با توجه به اینکه تمامی آثار رسیده به جشنواره آثار زیبا و ارزشمندی بود هیئت داوران از کیفیت آثار رسیده اظهار شگفتی کردند.

مسعود رهبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اشاره به اینکه سیاست معاونت فرهنگی حمایت از جشنواره در نخستین دوره بود در برگزاری دوره دوم جشنواره از حمایت حداکثری بخش خصوصی استفاده شد.

وی افزود: دومین جشنواره موسیقی کیش با حمایت حداقلی و نظارت سازمان و با اتکاء به توان بخش خصوصی برگزار می شود.

مدیر هنری معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش و رئیس دومین جشنواره موسیقی کیس با بیان اینکه جشنواره موسیقی کیش هر سال با زمینه و موضوع خاصی برگزار می‌شود افزود: جشنواره دوره گذشته با زمینه موسیقی سنتی و محلی برگزار شد و جشنواره امسال نیز با عنوان موسیقی سواحل جنوب ایران، خلیج فارس تا دریای عمان و سال آینده با موضوع موسیقی خیابانی برگزار می‌شود.

رهبری به نظارت خانه موسیقی ایران و شورای سیاست گذاری سازمان متشکل از دکتر سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، حمید رضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران و مسعود رهبری به عنوان رئیس جشنواره خبر داد و افزود: تمامی بخش های جشنواره از ابتدا تا انتها تحت نظارت شورای سیاست گذاری جشنواره و خانه موسیقی ایران انجام شده است.

وی افزود: ۶۰ اثر از استان هایساحلی جنوب به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که پس از بررسی‌های لازم ۴۵ اثر مرتبط با جشنواره پس از تایید هیات داوری به جشنواره راه یافت.

عمان میهمان دومین جشنواره موسیقی کیش

دبیر هنری دومین جشنواره موسیقی کیش نیز این جشنواره را جشن ساحل نشینان جنوب ایران خواند.

حمید هادی ضمن برشمردن اهداف جشنواره گفت: سه چهره برجسته حوزه موسیقی کشور « دکترمحمد حق گو موسیقی دان، آهنگ ساز، مدیر سابق ارکستر سمفونیک رودکی و موسیقی اقوام ایرانی، سید حمید رضا حسینی مدیر نظارت بر ارزشیابی موسیقی صدا و سیما و مدیر دفتر معاونت و مشاور موسیقی معاونت امور مجلس و استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رئیس کمسیون شعر و موسیقی جشنواره مناطق و استان‌ها، محسن شریفیان خواننده و نوازنده ساز نی و انبان جنوب، دارای نشان درجه یک هنری معادل دکترا در رشته موسیقی و نوازندگی و دارای مدرک لیسانس امور اجتماعی با گرایش پژوهشگری و موسس و سرپرست گروه لیان داوری دومین جشنواره موسیقی سواحل جنوب ایران را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره سه برگزیده خواهد بود و جوایز به صورت تجمیعی بر سه تقسیم خواهد شد خاطر نشان کرد: با توجه به فاخر بودن آثار مقرر شد تا هدایا به صورت مساوی به گروه ها اهدا شود.

به گفته این هنرمند موسیقی در صورت ایجاد شرایط و اعلام حضوری یک گروه موسیقی از کشور عمان به عنوان میهمان در جشنواره کیش موسیقی کشور خود را برای علاقمندان و شرکت کنندگان در جشنواره عرضه می کند.

هادی تصریح کرد: با مساعدت علی عرب مدیرعامل بنادر و فرودگاه های کیش، مراسم افتتاح این رویداد ۲۹ آبان ماه در یکی از کشتی‌های تفریحی زیبا برگزار می‌شود همچنین آیین پایانی اول آذر ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی کیش صورت خواهد گرفت.

همچنین در طول جشنواره با توجه به حضور استان‌های ساحلی جنوبی ایران تور عکاسی با حضور گروه‌های شرکت کننده در کنار ساحل زیبای کیش برگزار خواهد شد.

دومین جشنواره موسیقی کیش از سی ام آبان تا اول آذر ۹۸ با عنوان موسیقی سواحل جنوب ایران، خلیج فارس تا دریای عمان در نگین خلیج همیشه فارس میزبان علاقمندان به موسیقی اصیل مردمان خونگرم خطه جنوب ایران اسلامی است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=2467

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا