موسیقی ایران

تور کنسرت‌های علی‌‌اصغر رحیمی در رومانی برگزار شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: تور کنسرت‌های علی‌‌اصغر رحیمی در رومانی برگزار شد
چهره فعال موسیقی عرفانی ایران برای پنجمین بار به رومانی دعوت شد تا تور کنسرت‌هایی را در شهرهای مختلف آن کشور به اجرا درآورد.

استقبال موزیسین‌های رومانیایی از موسیقی و صدای علی‌اصغر رحیمی آهنگساز و خواننده ایرانی در سال‌های اخیر کنسرت‌های مشترک متعددی را در آن کشور در پی داشته است.

آلبوم “”Ancestral Dialects (گویش‌های اجدادی) که یکی از اجراهای مشترک وی با چهره‌های موسیقی رومانی را روایت می‌کند در سال 2018 در اروپا منتشر شد و به‌عنوان اثر موسیقی برگزیده در لیست بهترین آثار مشترک هنری و فرهنگی سال رومانی قرار گرفت.

باز اجرایی محتوای این آلبوم یکی از کنسرت‌های تور اخیر رحیمی را رقم زد. این بار اما رحیمی به دعوت و طراحی دفتر مرکزی یونسکو در بخارست به روی صحنه رفت و اجراهایش بازتاب خبری گسترده داشت.

او چندی پیش به‌عنوان چهره برتر هنری فرهنگی سال 2018 در رومانی لوح مخصوص یونسکو را از همین مرکز دریافت کرد.

ازجمله کنسرت‌های تور اخیر وی می‌توان به کنسرت در شهر باکو اشاره کرد که به مناسبت انتشار چند اثر ادبی فارسی ترجمه‌شده به زبان رومانیایی توسط پروفسور جورج لورگا این رویداد برگزار شد.

علی‌اصغر رحیمی پیش از این ارکسترهای متنوعی را طراحی و سرپرستی کرده است و به همراه آن‌ها کنسرت‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور به روی صحنه برده، اما در سال‌های اخیر غالباً اجرای فردی را ترجیح داده است.

پروفسور جورج لورگا مترجم متون ادبی فارسی دراین‌باره گفت: نکته حائز اهمیت در اجراهای فردی رحیمی برای غیرفارسی‌زبانان این است که درآمیختن نغمات تنبور با لحن و شیوه آوازخوانی رحیمی مخاطب او را از لزوم دانستن زبان آوازی‌اش بی‌نیاز می‌کند.

وی اضافه کرد دعوت من از رحیمی در رویداد اخیر از این روی بود که آواز و موسیقی وی همرنگ اصالت‌های فرهنگ و ادبیات کهن ایران است و آنچه را که من از هویت و اصالت ایرانی به قلم آورده‌ام، رحیمی به صدا می‌آورد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=2373

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا