آلبوم ایرانتهرانکنسرتکنسرت تهرانکنسرت کلاسیک

اجرای ارکستر ملی با آهنگسازی محمدرضا علیقلی

 

ارکستر ملی ایران در تازه‌ترین کنسرت خود به رهبری مهمان سهراب کاشف، «پوئم سمفونی آب تشنه» اثر محمدرضا علیقلی را اجرا می‌کند.

به گزارش کامینگ سون موزیک، ارکستر ملی ایران تازه‌ترین کنسرت خود را به رهبری مهمان سهراب کاشف را ساعت ۱۹:۳۰ روزهای اول و دوم آبان در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

در این کنسرت «پوئم سمفونی آب تشنه» اثر محمدرضا علیقلی توسط ارکستر نواخته می‌شود. در این اجرا گروه کر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان نیز ارکستر ملی ایران را همراهی می‌کند.

زندگینامه محمدرضا علیقلی

محمدرضا علیقلی در سال ۱۳۳۹ در تهران متولد و از ۱۴ سالگی زیر نظر وانکو نایدنف بلغاری شروع به آموختن نوازندگی ترومبون و آهنگسازی کرد. چند سال بعد فعالیت حرفه‌ای خود را با ساخت موسیقی برای چند سریال تلویزیونی و تئاتر آغاز کرد.

علیقلی موسیقی متن بیش از ۱۴۰ فیلم و سریال را آهنگسازی کرده که برای فیلم‌های خیلی دور، خیلی نزدیک به کارگردانی رضا میرکریمی، نرگس به کارگردانی رخشان بنی اعتماد، قدمگاه به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و دو فیلم امکان مینا به کارگردانی کمال تبریزی و دختر به کارگردانی رضا میرکریمی چهار بار برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شده‌است.

او تهیه‌کنندگی فیلم مجنون و حضور در فیلم مرد عوضی را در کارنامه دارد. وی همچنین برادر “محمود(سیامک) علیقلی” خواننده و مجری رادیو و تلویزیون، که با آهنگ‌های «آب زنید راه را» و «خلیج فارس» به شهرت رسید، می‌باشد. بعد از فوت پدر ایشان نام خانوادگی وی توسط مادرایشان از شفیعی به علیقلی که در واقع نام خانوادگی مادرایشان است تغییر یافت.

محمدرضا علیقلی در دی ماه ۱۳۹۶ لوح تقدیر بهترین موسیقی متن را از جشنواره فصلی “ASIANS ON FILM” آمریکا برای انیمیشن «چشم‌انداز خالی» به کارگردانی علی زارع قنات نوی کسب کرد

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=2050

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا