آلبومآلبوم ایرانموسیقی

آلبوم چشم بی خواب با صدای حسام الدین سراج

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم «چشم بی خواب» به آهنگسازی مجید مولانیا و خوانندگی حسام الدین که  تیر ماه امسال رونمایی شد با همراهی گروه «سور»  تهیه شده است.

جمشید صفرزاده با ساز سنتور، حمید قنبری و امین داوری با سازهای کوبه ای، علیرضا دریایی کمانچه، صابرسوری ساز عود، فرنام اسکندری کمانچه آلتو و مجید مولانیا با ساز تار نوازندگان این آلبوم موسیقی است.

پیش از این آلبوم بی‌نشان با صدای حسام‌الدین سراج منتشر شده بود.

مجموعه حاضر شامل نه آهنگ در سبک موسیقی کلاسیک ایرانی است. در قطعات از سروده‌های شاعران کهن و معاصر مثل مولانا، حافظ، هوشنگ ابتهاج، شفیعی کدکنی و حسین منزوی بهره گرفته شده است.

حسام‌الدین سراج خود درباره این اثر معتقد است: «در مجموعه چشم بی‌خواب سعی بر آن بوده تا در عین وفاداری به سابقه هنری و فرهنگی سرزمین محبوبمان ایران، جذابیت لازم برای مخاطب نیز لحاظ شود. انتخاب اشعار عارفانه و عاشقانه از شعرای نامدار مبنای قطعات باکلام این مجموعه بوده است».

در این آلبوم 9 قطعه موسیقی گنجانیده شده است که به شرح زیر است: سفر، ساز و آواز اصفهان و چهار مضراب، جست و جوی دوست، چشم بی خواب، دولت عشق، تک نوازی کمانچه آلتو، سرود کهن، ساز و آواز شور، ایران

هوشنگ کامکار معتقد است که کاربرد سازها با حفظ اصالت ایرانی، چندصدایی کنت مانتیک، اتنخاب اشعارناب، بداهه خوانی ، صدای مخملی حسام الدین سراج ، تک نوازی های پر تفکیک با رنگ های متفاوت از ویژگی های آلبوم موسیقی« چشم بی خواب»  است.

این آهنگساز برجسته، آواز این آلبوم را با صدای دلنشین و مخملی حسام الدین سراج با ملودی های دشتستانی، خاطر انگیز و اشعار پرمغز با شیوه ی موسیقی خراسانی نشان از اندیشه و فکر خواننده خوانده است.

کامبیز روشن روان آهنگساز پیشکسوت هم در باره این آلبوم گفته است: «این آلبوم ضبط گروه، میکس و مسترینگ و اجرای خواننده هرکدام در در استودیوی مجزا انجام شده است. تا به حال فکر می کردم کار باید در یک جا جمع و ضبط شود. وی صدابرداری تنظیم، بالانس صداها و اجرای بسیار خوب حسام الدین سراج از ویژگی های اثر است»

گفتنی است که مجید مولا نیا آهنگساز و نوازنده تار، جمشید صفرزاده با ساز سنتور، حمید قنبری و امین داوری با سازهای کوبه ای، علیرضا دریایی کمانچه، صابرسوری ساز عود، فرنام اسکندری کمانچه آلتو اعضای گروه سور و نوازندگان این آلبوم موسیقی هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=1831

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا