رویداد

آرش گوران دپارتمان ضبط موسیقی راه‌اندازی کرد

«آرش گوران» – رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران-  با تمرکز بر ضبط موسیقی فیلم، موسیقی تئاتر و آثار مستقل آهنگسازان ایران و جهان دپارتمان ضبط راه‌اندازی کرده است.

به گزارش کامینگ سون موزیک، مدیریتِ هنری این دپارتمان را «گوران» خود برعهده دارد و «رضا فرهادی» به عنوان مدیر امور صدا فعالیت می‌کنند. در این دپارتمان، پدرام فریوسفی، پانیذ فریوسفی، مهوش عسگری، تینا جامه گرمی،‌ رایین نورانی، امین عطایی، برهان همتی، مازیار ظهیرالدینی، میثم مروستی، آتنا اشتیاقی، نگار نوراد، هادی اسماعیلی، بهنام ابوالقاسم و …. حضور دارند.

گوران دباره‌ی راه‌اندازی این دپارتمان می‌گوید: «من آهنگساز هستم و دوستان آهنگساز بسیاری دارم. اغلب آن دوستان ترجیح می‌دهند آثارشان توسط ارکستر و در لحظه اجرا شود که این شیوه با آن روش که به صورت تک تک به ضبط سازها می‌پردازد متفاوت است. البته این شیوه نیز سختی‌های خود را دارد و طی آن نوازندگان زحمات زیادی می‌کشند. آهنگسازانی که به موسیقی فیلم می‌پردازند نیز در زمینه ضبط آثارشان با مشکلاتی مواجهند زیرا به طور معمول آثارشان را با همکاری ارکسترهای خارجی ضبط می‌کنند و این روند با توجه به شرایط بد اقتصادی فعلی سخت‌تر شده است. در چنین شرایطی چرا این اتفاقات با همکاری نوازندگان کاربلد ایرانی رخ ندهد؟ خوشبختانه اعضای ارکستر فیلارمونیک، هنرمندانی هستند که به لحاظ موسیقایی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و به راحتی می‌توانند آثار مختلف را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.»‌
این ارکستر تاکنون چندین اثر را ضبط کرده است ک از جمله‌ی آنان می‌تون به اجرایش با «گیون لکو» آهنگ‌سازِ بلژیکی و هم‌چنین «ساموئل باربر» – آهنگ‌ساز مطرح امریکایی- اشاره کرد.

«گوران» می‌گوید هزینه‌های ضبط توسط این دپارتمان بسیار به‌صرفه خواهد بود:‌ «آهنگ‌سازان می‌توانند آثار خود را توسط دپارتمان فیلارمونیک به صورت آنسامبل ضبط کنند. اساسا رسیدن به عمق صدا و رسیدن به عمق کیفیت موزیکال مقوله‌ای بسیار مهمی است که هنرمندان به آن توجه دارند و فکر کردم که با این نگرش می‌توان آثار را به بهترین شکل ممکن ضبط کرد.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=1767

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا