آلبومآلبوم ایران

انتشار ۲ آلبوم در هوای موسیقی ایرانی/ «اردیبهشت» با «مه و ابریشم»

به گزارش کامینگ سون موزیک ، ۲ اثر موسیقایی مختلف طی روزهای گذشته توسط تعدادی از هنرمندان فعال عرصه موسیقی در قالب آلبوم های مجازی پیش روی مخاطبان قرار گرفتند.

«اردیبهشت» اثری با آهنگسازی و نوازندگی سنتور محمدجواد رکنی است که در قالب هشت قطعه موسیقایی بی کلام «فراق»، «ترنج»، «چهارمضراب سه گاه»، «پیش درآمد همایون»، «چهار مضراب شور»، «چهار مضراب نوا»، «چهار مضراب مخالف قطعه» و «اردیبهشت» در دسترس علاقه مندان موسیقی قرار گرفته است.

محمدجواد رکنی از نوازندگان فعال عرصه موسیقی ردیف دستگاهی ایران در حوزه سنتورنوازی است که طی سال های اخیر علاوه بر تدریس موسیقی در برگزاری کنسرت نیز فعالیت هایی را پشت سرگذاشته که از آن جمله می توان به سرپرستی گروه موسیقی «اردیبهشت» و اجرای برنامه درچند شهر کشور اشاره کرد.

تالیف کتاب های «حیرانی – ۱۵ قطعه برای سنتور»، «اردیبهشت – قطعات پلی ریتمیک برای سنتور»، «نگاه – دستورسنتور، مدگردی و قطعاتی برای سنتور» از جمله فعالیت های پژوهشی این نوازنده موسیقی است.

«مه و ابریشم» نیز عنوان یکی دیگر از آلبوم های تازه منتشر شده در بازار موسیقی است که با هنرمندی نیما زاهدی، هادی فیض آبادی و هومن مهدویان در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گرفته است.

«مه و ابریشم»، «آغاز»، «چهار مضراب افشاری»، «سیب و فریب»، «گذر»، «چهار مضراب ترک»، «اسیر»، «پایان»، «البرز» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

نیما زاهدی آهنگساز، ترانه سرا و نوازنده سنتور، هادی فیض آبادی خواننده، هومن مهدویان تنظیم کننده، نوازنده تار، بم تار، عود و سه تار، سحر ابراهیم نوازنده قانون، فرهاد صفری نوازنده سازهای کوبه ای، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه، مهدی رمضامی میکس و مسترینگ گروه اجرایی آلبوم «مه و ابریشم» را تشکیل می دهند.

نیما زاهدی درباره این آلبوم نوشته است: «می خواستم بنویسم ولی نشد. خودکار روی کاغذ بود و من گم شده بودم. تکرار عاشقانه های مردی که سال هاست گم می شود و دوباره از مسیر گندم‌زارهای کنار خیابان به خانه باز می گردد. می خواستم بنویسم امام خودکارم نبود. نمی دانم من گم شدم یا خودکار. می خواستم بنویسم، اما یادم آمد اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=74165

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا