هنرمندانوفات

مراسم تشییع پیکر تورج شعبانخانی برگزار شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: پیکر تورج شعبانخانی ـ هنرمند پیشکسوت موسیقی پاپ ایرانی و خالق ترانه «بهار بهار» ـ چهارشنبه (۲۰ آذر ماه) از مقابل ساختمان تالار وحدت تشییع شد.

در مراسم تشییع پیکر این هنرمند، جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی و افرادی چون محمد اله‌یاری (مدیر کل دفتر موسیقی)، علی ثابت‌نیا (مدیرعامل انجمن موسیقی)، شهرام صارمی (آهنگساز و پژوهشگر موسیقی)، محمدعلی بهمنی (شاعر و رییس شورای شعر دفتر موسیقی) به همراه دوستان و خانواده آن مرحوم حضور داشتند.

خواب بودیم و هیچکی صدایی نشنفت!

در ابتدای این مراسم محمدعلی بهمنی ـ شاعر ـ ضمن عرض تسلیت برای فقدان تورج شعبانخانی، گفت: او بسیار مهربان و خوب بود. حالم زیاد خوب نیست ولی می‌دانم درون همه شما نیز این خوب نبودن از نظر روحی و جسمی وجود دارد. وظیفه بود که بیایم و ادای احترام کنم.

خودتان می‌دانید تورج شعبانخانی چه ظرفیت‌هایی در موسیقی از لحاظ صدا داشت. او کسی است که خوبی‌ها، مهربانی‌ها، صدا،‌ موسیقی و خانواده او را می‌شناسید. او چقدر به دیدارها و نشستن‌ها شیفتگی داشت. در بندر بودم که خبر فوتش را شنیدم و بالاخره توانستم خودم را برسانم. شرمنده خانواده او شدم؛ چون صمیمیت‌ها بیشتر از این بود که بخواهد تاخیری در تسلیت باشد.
محمد علی بهمنی در ادامه بخشی از یکی از اشعارش را چنین خواند: بهار بهار پرنده گفت یا گُل گفت؟ خواب بودیم و هیچکی صدایی نشنفت!

تورج شعبانخانی فعالیت حرفه‌ای موسیقی خود را با موسیقی متن و آهنگسازی فیلم آدمک و معرفی فریدون فروغی شروع کرد. او با بسیاری از هنرمندان موسیقی ایرانی نیز همکاری داشته‌ است.

این هنرمند بعد از انقلاب به همراه تعداد معدودی از خوانندگان و هنرمندان در ایران ماند و در این سال‌ها ضمن آهنگسازی برای خوانندگان قدیمی، با هنرمندان بسیاری نظیر رضا آریایی، ناصر عبداللهی و محمدرضا عیوضی همکاری داشته‌ است.

او متولد ۱۳۲۹ بود که ترانه بهار بهار یکی از آثار ماندگار این هنرمند به حساب می‌آید.

شعبانخانی ۱۵ بهمن ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد و هجدهم آذرماه ۹۸ در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=3037

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا