کنسرت پاپموسیقیموسیقی ایران

حاشیه های کنسرت محمد رضا گلزار در لس آنجلس

به گزارش کامینگ سون موزیک: در هفته‌های گذشته خبر کنسرت موسیقی «محمدرضا گلزار» بازیگر و مجری ایرانی در شهر«لس‌آنجلس» آمریکا واکنش‌های زیادی را در فضای فرهنگی ایران برانگیخت.

این چهره مشهور دنیای سینما و تلویزیون که علاقه فراوانی به خوانندگی دارد و در سال‌های گذشته چندین کنسرت هم در تهران برگزار کرده، از چند هفته پیش و هم‌زمان با سفر به آمریکا اقدام به تبلیغ کنسرت خود در معروف‌ترین تالار موسیقی شهر «لس‌آنجلس» کرد.

گلزار در صفحه اینستاگرام خود خبر از برگزاری این کنسرت در سالن «دالبی تئاتر» شهر «لس‌آنجلس» داد.

تالاری که از سال ۲۰۰۲ تا کنون محل برگزاری مراسم جایزه اسکار بوده و مجهز به سیستمی پیشرفته و منحصربه‌ فرد در صدابرداری کنسرت‌های موسیقی‌ست و همواره محل برگزاری کنسرت‌های خوانندگان شناخته شده و پرآوازه ایران و جهان بوده است.

واکنش‌ها به خبر برگزاری این کنسرت چه از سوی جامعه هنری و چه از سوی کاربران فضای مجازی بسیار زیاد بود.

برخی براین باورند که چهره‌هایی چون محمدرضا گلزار و یا مهران مدیری و بهرام رادان و دیگرانی که نام و شهرت خود را از دنیای سینما و تلویزیون به دست آوردند، دنیای موسیقی را بدل به حیاط خلوت خود کردند بی‌آنکه تبحری در عالم موسیقی داشته باشند.

به زعم مخالفان برگزاری کنسرت‌ توسط بازیگران، استقبال مخاطبان از این کنسرت‌ها نه به دلیل کیفیت و تبحر این بازیگران در«خواندن» بلکه تنها به دلیل شهرت این افراد است.

از سوی دیگر بسیاری بر این باورند که تصمیم این چهره‌های مشهور برای تجربه «خوانندگی» تصمیمی قابل احترام است و باید با معیارهای موسیقی به نقد آثار موسیقایی این چهره‌ها پرداخت. هرچند که بسیاری با همین منطق می‌گویند که کیفیت خوانندگی و سطح موسیقایی اغلب این چهره‌های تلویزیونی و سینمایی در مقایسه با حرفه‌ای‌های این رشته بسیار پایین است.

اما واکنش‌ها به خبر برگزاری کنسرت گلزار فقط معطوف به توانایی این بازیگر در خوانندگی نبود بلکه بسیاری از انتقادها به برگزاری این کنسرت در شهر «لس‌آنجلس» برمی‌گشت.

شهری که نزد افکار ایرانیان یادآور هجرت تلخ هنرمندانی‌ست که حکومت اسلامی حضورشان را در سرزمین مادری تاب نیاورد و این هنرمندان ناچار به ترک سرزمین مادری شدند.

خبرها حاکی از آن بود که در فاصله کمی مانده تا روز کنسرت تنها تعداد بسیار کمی از بلیط‌ها به فروش رفته بود و استقبال ایرانیان ساکن آمریکا بسیار کم‌تر از آن چیزی بوده که «گلزار» انتظارش را داشته است.

رضا گلزار مدام در صفحه اینستاگرام خود از همه ایرانیان ساکن آمریکا می‌خواست که برای تماشای کنسرت و هم‌چنین حضور در مراسم بعد از اجرا و احتمالا گرفتن عکس یادگاری با این بازیگر و مجری تلویزیون به «لس‌آنجلس» بیایند.

خبرها حکایت از آن دارد که در فاصله یکی دو روز مانده تا کنسرت محمدرضا گلزار در شهر «لس‌آنجلس» بخش زیادی از بلیط‌ها به فروش رفته است

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=2243

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا