موسیقیموسیقی ایران

انتشار اثر مشرکت همایون شجریان و علیرضا قربانی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  پس از 5 سال سرانجام انتشار آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی انجام شد و علاقه مندان موسیقی ایرانی می توانند اثر مشترک این دو هنرمند محبوب را بشنوند.

این پروژه که سرانجام با نام «افسانه چشم هایت» ۱۹ آبان ماه منتشر می شود، به آهنگسازی مهیار علیزاده  تولید شده است.

گفته می شو این اثر یکی از متفاوت ترین پروژه های همایون شجریان و علیرضا قربانی محسوب می شود.

این در حالی است که مرداد ماه سال ۱۳۹۳ اولین خبرها از تولید یک آلبوم مشترک توسط این ۲ هنرمند پرطرفدار منتشر و از آن تاریخ تاکنون نیز اظهارات ضد و نقیض فراوان و دلایل متعددی هم برای تاخیر در انتشار آن اعلام شد.

مهیار علیزاده آهنگساز، در این باره گفته بود: دغدغه استفاده از چند صدا با نقش‌های مختلف از سال‌ها پیش و در زمان تحصیل در ارمنستان و تحت تاثیر کنسرت‌های موسیقی کلاسیک شکل گرفت؛ ولی در آن زمان تجربه کافی برای چنین پروژه بزرگی را نداشتم.

وی همچنین گفته بود: کار می‌بایست روی اشعار فارسی ساخته می‌شد و این مشکل‌ترین بخش پروژه بود. انتخاب اشعاری که مرا تحت تاثیر قرار دهد و همزمان برای ساخت اثر با ۲ خواننده متفاوت توجیه‌پذیر باشد.

علیزاده می گوید: در آن زمان ایده را با همایون شجریان و علیرضا قربانی مطرح کردم و آنها پذیرفتند که روی این پروژه کار کنیم. پروسه انتخاب اشعار و ساخت موسیقی و ضبط چیزی حدود یک سال به طول انجامید که بسیار پر زحمت ولی در عین حال شیرین بود.

گفتنی است که بخشی از این اثر بر روی ابیاتی از نیمایوشیج تالیف شده و بخش دیگر، قطعاتی را با اشعار احمد شاملو، دکتر شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی، سیمین بهبهانی و علیرضا کلیایی شامل می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=2161

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا