آلبومآلبوم ایرانتهرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

«دایان» موسیقی شهرها را می‌خواند

سرپرست گروه موسیقی «دایان» در تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه موسیقایی از اجرای یک پروژه با موضوع موسیقی شهرهای مختلف کشور خبر داد.

به گزارش کامینگ سون موزیک، سیاوش لطفی آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی«دایان»  درباره فعالیت های اخیرش توضیح داد: مجموعه «دایان» یک گروه کُر متشکل از صدای هشت هنرمند در قالب چهار صدای بم، بم تر، زیر و زیرتر است که عمده فعالیت های خود را مبتنی بر موسیقی فولک مناطق مختلف ایران متمرکز کرده اند. کما اینکه کلید واژه «دایان» نیز در مناطق غربی ایران به معنای مادران است که با موضوع چند صدایی گروه ما نزدیکی های فراوانی دارد.

وی ادامه داد: ما از چند وقت با تمرکز بر توانایی هنرمندان گروه و همچنین ایده هایی که در حوزه چند صدایی داشتیم تصمیم به تدوین و گردآوری چشم اندازهایی از شعرها و موسیقی های مختلف شهرهای کشور به عنوان بازخوانی متون موسیقایی گرفتیم که مبنای آن روی این تفکر بنیان گذاشته شده که یک شنونده پس از عبور از شهرها شنونده چه نوع موسیقی است. ما در همین راستا مدتی است که پروژه ای را آغاز کردیم که در برگیرنده این بازآفرینی هاست که در قالب کنسرت های متعدد از روز ۱۷ آبان ماه پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

لطفی گفت: یکی از مهم ترین قطعه هایی که برای این پروژه نوشتم یک قرائت موسیقایی از شهر تهران با ذائقه های متفاوت مردم این شهر است که می توانم بگویم با توجه به پیچیدگی هایی که داشت نهایی کردن آن کار بسیار سختی بود اما امیدوارم با توجه به توانایی اعضای گروه بتواند مورد توجه مخاطب قرار گیرد. به هرحال آنچه در پروژه جدید گروه «دایان» به شنوندگان ارائه خواهد شد یک گشت و گذار موسیقایی برای هر شهر است که فعلا عمده برنامه های ما را تشکیل می دهد.

این آهنگساز در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم گروه «دایان» گردآوری لالایی های مختلف مناطق مختلف ایران است که در قالب همان موضوع چندصدایی که به آن اشاره کردم جزو کارهای مهم ماست و امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود که روزی شاهد جمع آوری و اجرای کامل این پروژه در قالب های متفاوت باشیم که شنیدن آن برای هر مخاطبی می تواند حائز اهمیت باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=2062

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا