آلبومآلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

کتاب «گردشگری موسیقی» منتشر شد

کتاب «گردشگری موسیقی؛ توسعه پایدار شهری و روستایی در ایران» نوشته محمدرضا آزاده‌فر (عضو هیأت علمی گروه موسیقی شناسی دانشگاه هنر) در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

 به گزارش کامینگ سون موزیک، کتاب «گردشگری موسیقی؛ توسعه پایدار شهری و روستایی در ایران» به نویسندگی محمدرضا آزاده‌فر (پژوهشگر و عضو هیئت علمی گروه موسیقی‌شناسی دانشگاه هنر) از مهر ماه سال جاری توسط نشر «مرکز» در قالب ۲۴۰ صفحه و قیمت ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شد.

در توضیح این اثر تالیفی آمده است: «محتوای این کتاب با بهره‌گیری از یک سلسله مطالعات بین‌رشته‌ای در حوزه‌های «اقتصاد موسیقی»، «صنعت گردشگری» و «معماری و مدیریت شهری» همراه با نمونه‌های میدانی در چهار اقلیم اصلی ایران ارائه می‌شود که قابل استفاده برای طیف وسیعی از مخاطبان از حوزه‌های موسیقی، گردشگری، شهرسازی، معماری و مدیریت فرهنگی است. این کتاب مشتمل بر ۲ بخش اصلی است. مفاهیم بنیادین در زمینه‌ رونق گردشگری موسیقی در بخش اول مورد بحث قرار می‌گیرد و راهکارهای عملی توسعه‌ گردشگری موسیقی در ایران در بخش دوم طرح می‌شود. این کتاب همچنین حاوی پیشنهادی برای عملیاتی کردن اطلس گردشگری موسیقی ایران است.»

آزاده‌فر هم در زمینه اهمیت موضوع گردشگری موسیقی در توسعه کشور گفت: گردشگرانی که ایران را برای گردشگری برمی‌گزینند، اغلب در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین جاذبه‌ی ایران چیست؟ بدون تعلل به هنر ایرانی اشاره می‌کنند. از میان بی‌شمار پتانسیل‌هایی که هر ملت برای توسعه‌ خود دارد، منطقی‌ترین گزینه آن است که محور پیشرفت را بر چیزی قرار دهد که در آن زمینه سرآمد است. کتاب «گردشگری موسیقی؛ توسعه‌ پایدار شهری و روستایی در ایران» بر همین اصل استوار شده است؛ چراکه موسیقی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های گردشگری رویداد و مشوّقی اثرگذار در انگیزه‌ سفر است.

 محمدرضا آزاده‌فر عضو هیأت علمی گروه موسیقی شناسی دانشگاه هنر با رتبه استاد است که پیش از این کتابی نیز با عنوان «اقتصاد موسیقی» منتشر کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=2056

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا