جشنواره موسیقیجشنواره موسیقی جهان

علیرضا قربانی برنده جایزه موسیقی جهانی شد

قطعه رویا به آهنگسازی احسان مطوری و خوانندگی علیرضا قربانی و سولانژ مردینیان در مرداد ماه گذشته منتشر شد.آلبوم «صداها و پل‌رها» به زبان فارسی و چند زبان دیگر با همکاری ساندیپ داس، علی منتظری، مایک بلاک، سیلیا وود اسمیت، کورش بابایی، علی جعفری پویان، همایون نصیری و دیگر موزیسین‌های ایرانی و خارجی در دست تولید است.

به گزارش کامینگ سون موزیک، تا به حال فقط این آهنگ از آلبوم ذکر شده منتشر شده است و توانسته در قسمت موسیقی جهانی و زیر نظر داوران معتبری مثل چارلز دیوید دنلر حائز این رتبه در مسابقه شود.

علیرضا قربانی فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان خواننده موسیقی ایرانی از اواسط دهه ۷۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۷ پس از شروع فعالیت رسمی ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی و خوانندگی استاد محمدرضا شجریان و با معرفی حسین عمومی و علی تجویدی، همکاری خود را به عنوان خواننده ثابت ارکستر ملی ایران آغاز کرد.

یکسال بعد اولین آلبوم صوتی او با نام «اشتیاق» به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی و اجرای ارکستر ملی ایران منتشر شد. قربانی تا سال ۱۳۸۸ و تا پیش از تعطیل شدن ارکستر ملی به صورت ثابت با آن همکاری داشت. سپس با بازگشایی ارکستر در سال ۹۰ به رهبری بردیا کیارس در چند اجرا آن را همراهی کرد و پس از آن از ارکسترهای دولتی کناره گرفت.

علیرضا قربانی به موازات ارکستر ملی ایران، از سال ۱۳۷۵ فعالیت‌های جدی در زمینه موسیقی اصیل ایرانی انجام داده‌است. «فصل باران» به آهنگسازی مجید درخشانی، «از خشت و خاک» و «روی در آفتاب» به آهنگسازی صادق چراقی، «سوگواران خموش» به آهنگسازی پژمان طاهری، «سرو روان» به آهنگسازی علی قمصری و «فصل باران» با آهنگسازی خود از جمله آثاری هستند که قربانی در بین سال‌های ۸۰ تا ۸۷ در زمینه موسیقی اصلی ایرانی خوانندگی آن را برعهده داشته‌است.

علیرضا قربانی همچنین در عرصه بین‌المللی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌است. او در بسیاری از فستیوال‌های معتبر دنیا در آسیا، اروپا و شمال آفریقا حضور داشته‌است.

همچنین دو آلبوم از او به نام‌های «جلوه گل» با همراهی داریوش طلایی و همین‌طور «سودایی» به آهنگسازی سامان صمیمی در اروپا منتشر شده‌است.

همچنین همکاری مشترک او با خواننده تونسی (درصف حمدانی) به نام سرمستی (Ivresses) بر روی رباعیات خیام نیشابوری با استقبال فوق‌العاده‌ای در اروپا مواجه شد و تعداد زیادی از فستیوال‌های معتبر دنیا به اجرا درآمد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=2007

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا