موسیقی

کیوان ساکت: ترانه مناسبتی در حافظه تاریخی مردم نمی‌ماند

کیوان ساکت گفت: آنچه کیفیت و ارزش هنری شعر را کاهش می‌دهد، مناسبتی بودن و دستوری بودن شعر و ترانه است. شعرهایی که از دل برون نیاید و به قول استاد بهمنی اتفاق نیفتند و صرفا به خاطر مناسبت خاصی شاعر بنشیند و آن را بسراید در حافظه تاریخی مردم، شعر، ترانه و روزگار ماندگار نخواهد بود.

کیوان ساکت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از وضعیت کنونی شعر و ترانه اظهار کرد: اصولاً همیشه در تمام دوران شعر و ترانه ناب و غیرناب و فاقد ملاک‌ها و ارزش‌های هنری همچون امروز وجود داشته است.

وی افزود: آنچه کیفیت و ارزش هنری شعر را کاهش می‌دهد، مناسبتی بودن و دستوری بودن شعر و ترانه است. شعرهایی که از دل برون نیاید و به قول استاد بهمنی اتفاق نیفتند و صرفاً به خاطر مناسبت خاصی شاعر بنشیند و آن را بسراید در حافظه تاریخی مردم، شعر، ترانه و روزگار ماندگار نخواهد بود.

کیوان ساکت با مقایسه نوازندگی سنتی در ایران و خارج کشور خاطرنشان کرد: زمانی که نوازندگی سنتی با تکیه بر ردیف و موسیقی قدیم، صرفاً به دور از هرگونه نوآوری، نواندیشی و نیاز زمانه انجام شود، مخاطب خود را از دست می‌دهد و موسیقی ایرانی را به شکل ناموجهی معرفی می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=1279

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا