آلبومعکس

رونمایی آلبوم موسیقی سروش عمومی با نام “۱۸”

سروش عمومی در گفت و گو با خبرنگار  موسیقی خبرگزاری برنا گفت؛ من از شانزده سالگی به طور جدی وارد عرصه موسیقی شدم . و به واسطه اینکه چند ساز را می توانم بزنم به نام نوازنده “مولتی اینسرومنت پلیر” شناخته می شوم.

وی افزود: من برای اینکه بتوانم توانایی های خودم را در نوازندگی ارائه بدم و آنها را آن طور که فرا گرفته بودم به دیگران انتقال دهم همیشه محدود به  سلیقه  سرپرست گروه و یا سطح  و سبک گروه ها بودم به همین دلیل تصمیم گرفتم که توانایی های خودم را به صورت یه آلبوم بی کلام منتشر و معرفی نمایم.

عمومی گفت : آلبوم “۱۸” ، شامل ۹ ترک است که از میان آنها ۵ قطعه به صورت ویدئو کلیپ که حاصل تلاش مانی دستگردی است  ضبط و ارائه شده است.

عمومی درباره اینکه چرا نام ۱۸ را برای  آلبوم خود انتخاب کرده با لبخند گفت : ۱۸ و ۹ اعداد مهمی در زندگی من بوده اند وقتی که وقایع و رویدادهای مهم زندگی ام را مرور می کنم در خیلی از مواقع به این اعداد می رسم مثلا ۱۸ بهمن به دنیا آمدم ، ۱۸ خرداد پدرم به دنیا آمده، ۱۸ مهر به خدمت سربازی رفتم و ۱۸ فروردین  تمام شد ، این آلبوم در سال ۲۰۱۸ تولید شده، روزی هم که آلبوم رونمایی می شود ۱۸ اسفند و ۹ مارچ است، بعلاوه اینکه ۱ در کنار هشت رقم ۹ را می دهد که خود عدد نه هم برای من بسیار مهم بوده است.

این نوازنده که ساز اصلی خود را فلوت می داند گفت: زمانی که در انگلستان وارد دانشگاه شدم  تولیدات موسیقی را شروع کردم و به تنظیم کردن آثار موسیقی پرداختم که نتیجه آن ساخت تک آهنگ ها و قطعات بسیاری بود که به صورت پراکنده تنظیم و کنار گذاشته بودم .

وی افزود: تمام این قطعاتی که درطول تحصیل و یا کار در گروهها تنظیم و ساخته بودم را یک جا جمع و حاصل آنها را در یک آلبوم به نام “۱۸” که قطعات آن  در چندین سبک نواخته شده منتشر می کنم . این آلبوم حاصل تمام تجربه های موسیقایی من است .

عمومی دلیل دیگر ارائه آلبوم بی کلام ۱۸ را اینگونه عنوان کرد و گفت : از دلایل دیگر ارائه این آلبوم با توجه به اینکه این اولین اثر موسیقایی من است که منتشر می شود شناخت سلیقه مردم و بازخورد ارائه آن است که من بتوانم با توجه به نیاز موسیقی مردمی کارهای بعدی خود را تنظیم و ارائه دهم .

سروش عمومی که یکی از دغدغههای خود را ارائه آثار بی کلام در ایران می داند گفت: در دنیای امروز که همه چیز به صورت فست کرن و آماده از طریق فضای مجازی در دسترس است موجب شده افراد کمتر فرصت این را داشته باشند که بخواهند آن را صرف گوش کردن به آلبوم موسیقی با چند ترک و یا ویدئو کنند . بنابراین من تصمیم دارم بعد از رونمایی فیزیکی این آلبوم قطعات آن را جدا گانه منتشر کنم  تا افراد بیشتری   بتوانند آنها را گوش کنند.

سروش عمومی در پایان افزود : اولین استاد من پدرم بوده که فضای موسیقی را در خانه ما محیا کرده بود  در ادامه  من استادان  موسیقی خود را که  آموزش های لازم را نزد آنها  فرا گرفتم، محمد علی لقا  و هومن غفاری می دانم و همیشه قدر دان آموزه های آنها هستم .

سروش عمومی  با گروه های متعدد جهانی، انگلیسی و بین المللی همکاری داشته و در اجراها و ایونت‌های مختلفی در خارج از ایران به روی صحنه رفته است

عکاس:احمد علی نیا

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=1184

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا